Kundeservice Find ordre
Log ind
close login
Inklusiv moms trustpilot
  • Eksklusiv moms (0%)
  • Inklusiv moms (25%)

Handelsbetingelser

Betingelser og regler for handel med Billig-arbejdstøj.dk

Handelsbetingelser for Billig-arbejdstøj.dk v/Workwear Group ApS Almindelige vilkår og regler.

Information om Billig-arbejdstøj.dk:
Postadresse:
Ølstrupvej 2A
6971 Spjald
cvr-nr.: 32151922
Telefon: 9674 2030

Priser

Alle de oplyste priser er som udgangspunkt angivet inklusiv dansk moms (25%). Hvorvidt prises skal vises inklusiv eller eksklusiv moms angives i øverste højre hjørne på hjemmesiden. vi forbeholder os retten til at ændre priserne uden forudgående varsel. 

Forsendelse, levering og afhentning

Levering sker med PostNord, betales af køber og koster fra 39 dkr. (uden omdeling) eller fra 69 dkr. (med omdeling). Ved køb for mere end 599 dkr. sendes varerne fragtfri (kun i DK og med PostNord til pakkeshop eller erhverv). Allerede inden du bestiller hos os, kan du se, hvornår vi forventer at sende pakken afsted til dig. Det kan du se, når du vælger størrelsen på varen, du vil købe, og i kurven. Vi skriver det også altid på din ordrebekræftelse. Der kan fx stå "Afsendes indenfor 2-4 hverdage". Det betyder at der går 2-4 hverdage, inden vi sender din pakke fra vores lager. Herefter tager levering med PostNord typisk 1-2 dage. Hvis der står "Sendes hurtigst muligt", sender vi pakken afsted samme dag, som du bestilte.

Er varen forsinket, vil du få besked via mail eller telefon. Fragt (skib) til Grønland og Færøerne koster fra 299 dkr. Der beregnes ikke moms af varer til Grønland og Færøerne. Læs mere om fragt til Grønland og Færøerne her.

Du kan vælge “Afhent hos Billig-arbejdstøj.dk”. Når dine varer er klar til afhentning, får du besked på SMS og mail. Vores afhenterrum på Ølstrupvej 2A, 6971 Spjald er åbent alle dage kl. 6-22. Hvis du ønsker at returnere varer, kan du aflevere disse i vores afhenterrum.

Betaling

Du kan betale med følgende betalingsalternativer: Dankort, Visa/Dankort, MasterCard, Visa Electron, PayPal, Mobilepay, faktura, Klarna og EAN-nummer, hvis du er EAN-kunde. Vi tager ikke kortgebyrer.

Betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside.  

Så snart vi har modtaget din bestilling via internettet, sender vi en mail med ordrebekræftelse til dig. Denne mail vil indeholde den samlede betalingssum og et ordrenummer. Fakturaen vil blive sendt på mail og gælder som din kvittering samt eventuelt garantibevis.
Virksomheder med CVR-nr. kan betale med faktura mod et gebyr på 39 dkr. Betalingsbetingelserne er netto 14 dage.

Hurtigst muligt efter at ordren er modtaget, vil du få en ordrebekræftelse på din mail.

Læs om, hvordan du betaler med EAN-nummer her. Det er ikke muligt at se din faktura efterfølgende via vores website. Hvis du ønsker at få tilsendt et nyt eksemplar af fakturaen pr. mail, skriver du blot en mail til info@billig-arbejdstoj.dk med ordrenummeret.

Læs om, hvordan du betaler med MobilePay her.

Ved betaling med Visa Electron eller Mastercard Debet, som er debetkort, vil betalingen blive reserveret på din konto med det samme i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen. Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. Det gælder for alle kortbetalinger, at beløbet bliver trukket, når din ordre er afsendt.

Klarna Fakturabetaling for private
Med fakturabetaling får du dine varer hjem, før du betaler, og du behøver aldrig at give dine kortoplysninger ud. Ved betaling med faktura er betalingsfristen 14 dage fra den dag, varerne sendes fra os. For at kunne betale med faktura kræver vores betalingspartner dit personnummer for at foretage en kreditvurdering, samt at din bestilling sendes til din folkeregistrerede adresse. Her kan du læse Klarnas vilkår for privatlivspolitik.

Hvis betalingen udebliver, påløber en påmindelsesafgift og en forsinkelsesrente efter Klarnas regler og standardafgifter. Hvis betalingen fortsat ikke sker efter dette, overdrages sagen til inkassohåndtering, og ekstra omkostninger kan påløbe.

Klarna Delbetaling for privatpersoner
Du har også mulighed for at vælge Klarna delbetaling og Klarna Konto. Præcis som når du køber med almindelig faktura, får du varerne, før du betaler. Du kan vælge at dele din betaling over 6, 12 eller 24 måneder. Klarna Konto deler dine fakturaer, så du kun modtager en faktura hver måned, hvor alle Klarnafakturaer, du har handlet for den seneste måned, er samlet. Hvis du har spørgsmål til din Klarna-faktura, skal du ringe direkte til Klarna på tlf. 69 91 88 81. Du kan også finde svar på dine spørgsmål på Klarnas hjemmeside.

Afbestilling

Ønsker du at annullere eller afbestille en ordre, kan du kontakte kundeservice på mail: info@billig-arbejdstoj.dk eller chat, hvor du skriver “Afbestilling + ordrenummer” i emnefeltet. Du kan også ringe på 9674 2030 og afbestille ordren. Vi kan desværre ikke garantere, at vi når at stoppe din ordre inden afsendelse. Hvis den allerede er afsendt, kan vi trække pakken retur og lave en kreditnota. Så vil du få pengene tilbageført. Er varen leveret, kan du fortryde i overensstemmelse med reglerne nedenfor.

Fortrydelsesret - hvis du fortryder dit køb

Du har som forbruger 100 dages fortrydelsesret, når du handler hos Billig-arbejdstøj.dk.  Fortrydelsesfristen udløber 100 dage efter den dag du: a) har modtaget din vare. b) modtager den sidste vare/parti fra en aftalt dellevering - altså en ordre, som du fik splittet op for at få varerne leveret enkeltvis. Du skal inden 100 dage, fra du har modtaget varen, give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@billig-arbejdstoj.dk eller du kan bruge den returinformation, der var med i pakken, eller benytte vores standardfortrydelsesformular her og sende den med retur. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige hensyn ikke er egnet til at blive returneret. Du mister også din fortrydelsesret ved køb af varer, der er fremstillet efter dine specifikationer, eller som har fået et tydeligt personligt præg, som fx varer købt med påtrykt eget logo.

Fortrydelse af en del af købet 
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 

Returnering 
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Det er en fordel for ekspeditionen, hvis du vedlægger den udfyldte returseddel i din forsvarligt pakkede forsendelse. Ved at anvende den forudbetalte returlabel modregner vi 39 dkr. i refunderingsbeløbet.

Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendig for at fastslå varens art, egenskaber og måden, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en butik; du må ikke tage den i egentlig brug, så betragter vi den som brugt. Det betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. For at modtage hele købsbeløbet retur kan du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Mærkater og lignende må ikke være fjernet fra varen, hvis du vil være sikker på at kunne få det fulde beløb retur. Returvarer fra flere forskellige ordrer må gerne sendes samlet – husk dog at vedlægge en returseddel for alle ordrer.

Du kan vælge at aflevere dine returvarer i afhenterrummet på Ølstrupvej 2A, 6971 Spjald (åbningstider alle dage kl. 6.00 - 22.00).

Fik du bestilt en forkert størrelse?

Gå ind på shoppen og bestil den rigtige størrelse og send blot den forkerte retur. På den måde sikrer du, at dine varer bliver ombyttet hurtigst muligt. Bemærk, at vi hæver beløbet for den nye vare, men tilbagebetaler den returnerede vare, så snart vi modtager den. Du må gerne vente med at returnere varerne, til du har modtaget og afprøvet de nye varer. Så kan du nøjes med én returforsendelse.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb tilbage, som du har betalt til os. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Du får betalingerne refunderet, hvis du fortryder dit køb, senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Det gælder også leveringsomkostninger. Dog ikke ekstraomkostninger, hvis du valgte en anden og dyrere leveringsform end vores standardlevering. Gælder kun returnering af hele ordrer og kun for forbrugere.

Vi gennemfører en tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. Varen kan ikke byttes i andre butikker.

Varen sendes til:
Billig-arbejdstoj.dk v/Workwear Group ApS
Ølstrupvej 2A
6971 Spjald
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Emballagen

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Returvarer skal sendes enten i en yderpose/plasticpose eller i en kasse, hvor returlabelen klistres på. Når du returnerer fodtøj, må du ikke benytte den originale skoæske som forsendelse og skrive eller klistre noget direkte på originalemballagen, da det muligvis kan medføre en værdiforringelse.

Returlabel

(Gælder levering i Danmark, vi tilbyder ikke returlabel til Grønland/Færøerne) 
Den vedlagte returlabel er klar til, at du skal returnere med den transportør, der leverede din ordre. Det koster 39 dkr. at bruge vedlagte returlabel. Vælger du en anden forsendelsesform end den vedlagte returlabel, sker dette helt for egen regning og risiko.

Produktansvar

Billig-arbejdstøj.dk v/Workwear Group ApS er ansvarlig for produktansvar i overensstemmelse med dansk rets almindelige regler og har etableret en erhvervs- og produktansvarsforsikring med en dækningssum på op til 10 mio. dkr. pr. forsikringsår. Forsikringen dækker hele verden excl. USA/Canada. Virksomheden er ikke ansvarlig for driftstab, avancetab eller andet indirekte tab, med mindre det følger af dansk rets ufravigelige regler.

Reklamationsbehandling

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Er varen forsinket eller har den en fejl, kan du klage til nedenstående adresse eller telefonnummer. Klager over fejl ved varen skal ske inden rimelig tid og altid senest 2 måneder efter, at du har opdaget fejlen eller burde have opdaget fejlen. Du kan klage skriftligt eller mundtligt. To år efter modtagelsen af varen ophører retten til at klage i henhold til Købelovens § 83, stk. 1, medmindre andet er aftalt. Hærværk, misbrug, fejlbetjening, modifikationer eller lignende er ikke omfattet af reklamationsretten Når Billig-arbejdstøj.dk modtager en klage over en vare, behandles klagen typisk indenfor 24 timer.  Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Ved returnering sker dette på Billig-arbejdstøjs.dk’s regning (vi dækker de rimelige fragtomkostninger), og den nye vare sendes på Billig-arbejdstøj.dk’s regning, såfremt reklamationen berettiget. Inden reklamationer og fejlleverancer returneres, skal du sende en mail til os på info@billig-arbejdstoj.dk. Husk at medsende billede og oplysninger om reklamationen, så vi kan hjælpe dig bedst muligt.

Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til: 
Billig-arbejdstoj.dk v/Workwear Group ApS
Ølstrupvej 2A
6971 Spjald

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Hvis du handler som erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reparationer frem for at ombytte.

Oplysninger om klagemuligheder

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@billig-arbejdstojd.dk . Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus.

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet. 
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her. 

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@billig-arbejdstoj.dk.

Salg til børn og unge under 18 år

Du skal være fyldt 18 år for at handle på billig-arbejdstoj.dk. Er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.

Nyhedsbrev

Du kan til- eller afmelde dig vores nyhedsbrev her. Et samtykke til modtagelse af nyhedsbreve kan til hver en tid tilbagetrækkes.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, e-mailadresse, telefonnr., betalingsmåde, oplysninger om købstidspunkt, hvilke produkter du køber og eventuelt returnerer samt leveringsønsker.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger til en transportør, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Transportøren er:
PostNord A/S
Hedegaardsvej 88
2300 København S

Personoplysningerne registreres hos Workwear Group ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. 

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige på billig-arbejdstoj.dk er Workwear Group ApS.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på info@billig-arbejdstoj.dk .

Kontaktoplysninger

Billig-arbejdstoj.dk v/Workwear Group ApS
Ølstrupvej 2A
6971 Spjald

CVR nr. 32 15 19 22
Etableringsår: 05-2009
Tlf. 96 74 20 30
E-mail: info@billig-arbejdstoj.dk

   Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 27.09.2023  

Vores kunder siger